هشدار آژانس سلامت اروپا، آنفلوآنزا سالمندان را تهديد مي كند

۱۲ بازديد

تهران – ايرناآژانس سلامت اروپا با توجه به در پيش بودن  فصل سرما و ادامه داشتن  همه گيري ويروس كرونا، ابتلا به آنفلونزا را تهديدي جدي براي افراد سالمند دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، شبكه خبري اروپايي «يورونيوز» با انتشار اين خبر افزود: بنابر اعلام «مركز كنترل و پيش گيري بيماري اروپا» (ECDC) شواهد اوليه حاكي است در پيش بودن فصل ابتلا به آنفلونزا مي تواند براي افراد مسن بسيار جدي و  وخيم باشد.

بنابراين گزارش؛ مركز كنترل و پيش گيري بيماري اروپا دراين باره اعلام كرد: افزايش سريع مبتلايان به آنفلونزا در جريان ادامه داشتن همه گيري كوويد-۱۹ مي تواند پيامدهاي جدي براي افراد مسن و كساني كه از سيستم ايمني ضعيفي برخوردارند، داشته باشد. اين مساله همچنين نهادهاي درماني را كه هم اكنون در تلاش براي مبارزه با كوويد-۱۹ هستند، تحت فشار بيشتري قرار داده است.

مقالات بيشتر:بهترين خانه سالمندان تهران

يورونيوز افزود: بنابر اعلام ECDC هر ساله  حدود ۲۰ درصد جمعيت كشورها به ويروس آنفلونزا مبتلا مي شوند؛ يعني از هر چهار نفر يك نفر بدان مبتلا مي شود. باتوجه به اعمال محدوديت هاي اجتماعي ناشي از مقابله با شيوع ويروس كرونا در زمستان گذشته شمار افراد مبتلا به آنفلونزا كاهش يافت. اما اكنون به سبب واكسيناسيون و برداشته شدن اين محدوديت ها، بيم آن مي رود كه در زمستان امسال ابتلا افراد به ويروس آنفلونزا افزايش يابد.

اين گزارش مي افزايد: افراد مسن، زنان باردار و كساني كه به بيماري هاي مزمن مبتلا هستند، در معرض  خطر بيشتري  از عوارض ناشي از ابتلا به ويروس آنفلونزا قرار دارند.

يورونيوز گزارش داد: اين نهاد درماني اروپايي برآورد كرد كه هر ساله ده ها هزار نفر به علت عوارض ابتلا به ويروس آنفلونزا در منطقه اتحاديه اروپا جان  سپرده و صدها هزار نفر از افراد نيز دراين زمينه در بيمارستان ها بستري مي شوند.

مقالات ديگر:مراقبت از سالمند

 

وسایلی که برای سفر به اروپا باید به همراه داشته باشید

  • چتر مسافرتی: برداشتن یک چتر مسافرتی کوچک – به خصوص در زمستان و بهار، ایده خوبی است.
  • گوش گیر: اگر می خواهید به یک مکان پر سر و صدا بروید، یک جفت گوشگیر مناسب همراه داشته باشید. من همیشه در هتل ها و آپارتمان ها و اتاق های اجاره ای  از گوشگیر استفاده می کنم.سفر به اروپا
  • کوله پشتی کوچک: برای حمل تلفن، دوربین و سوغاتی های خود به یک کوله یا ساک دستی کوچک نیاز دارید.
  • عینک آفتابی: عینک آفتابی خود را فراموش نکنید – حتی در زمستان.
  • آداپتور مسافرتی: برای اینکه به محض ورود به هتل، برای شارژ لوازم الکترونیکی خود دچار مشکل نشوید آداپتور مسافرتی همراه داشته باشید. این آداپتورها به شما اجازه می دهد همزمان ۵ دستگاه را شارژ کنید و می توانید از آنها در ایالات متحده، اروپا، انگلستان و استرالیا استفاده کنید، بنابراین لازم نیست برای هر سفر یک آداپتور جداگانه بخرید!
  • مرطوب کننده صورت: سفر با یک کرم مرطوب کننده روزانه که دارای SPF است برای من یک ضرورت است. حتما ضد آفتاب هم بزنید!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.