باورهاي نادرست در رابطه با ورزش كردن سالمندان

۱۲ بازديد

سيمرغ:ورزش كردن براي سالمندان فوايد زيادي دارد اما متاسفانه باورهاي غلطي بر ضد آن در بين مردم رواج پيدا كرده است

1- ما كه پير مي‌شويم، فايده اي ندارد!

فعاليت بدني منظم به شما كمك مي‌كند جوان‌تر به نظر برسيد، سرپا بمانيد و احساس شادابي كنيد. همچنين خطر ابتلا به بيماري‌هاي گوناگون را هم كاهش مي‌دهد. پس ورزش براي سالمندان هم مفيد است.

2- ممكن است خطر ناتواني و آسيب‌ديدگي را افزايش دهد!

ورزش كردن به طور منظم مي‌تواند نيرو و استقامت شما را تقويت كند. جلوي از دست رفتن توده استخواني را مي‌گيرد، تعادل بدن را بهبود مي‌بخشد و در حقيقت از شما در برابر آسيب‌هاي استخوان‌ها و مفاصل محافظت مي‌كند.

3- توانايي ورزش كردن گذشته را نداريم!

دگرگوني‌هاي هورموني، سوخت‌وساز، تراكم استخوان‌ها و توده‌ عضلاني در سالمندي به اين معناست كه كاركرد بدن شما كاهش پيدا مي‌كند ولي نكته اصلي اين است كه اگر اهداف خود را با توجه به سن‌تان تعيين كنيد و از خودتان توقع خيلي بالايي نداشته باشيد، موفق خواهيد شد.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان

4- براي انجام حركات ورزشي زيادي پير شده‌ايم!

هيچ‌وقت براي فعال بودن و تقويت سلامت خود پير نيستيد. بزرگ سالاني كه ديرتر سراغ ورزش رفته‌اند، با پيشرفت بيشتري نسبت به جوانان مواجه شده‌اند. پس اين باور نادرست را كنار بگذاريد و با رعايت ايمني و انجام فعاليت‌هاي ملايم، ورزش كردن را آغاز كنيد.

5- تمام بدن‌مان درد مي‌كند!

تحرك داشتن مي‌تواند به شما براي مهار درد كمك كند و نيروي‌تان را افزايش دهد. بسياري از سالمندان پي برده‌اند كه فعاليت منظم نه تنها جلوي كاهش نشاط ناشي از پيري را مي‌گيرد، بلكه آن‌ها را تقويت هم مي‌كند.

مقالات ديگر:شيشه بري شهرك غرب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.